The MALINDO DEFENCE Daily

Monday, February 8, 2010

GEMPAR - KENAPA DITANGGUH LAGI? APAKAH PEGUAMBELA TAK TAU MACAMANA NAK PERTAHAKAN CIFUT BABI?



Menurut The Unspinners pasukan peguambela sepatutnya memulakan 'cross examination' atau sesi pemeriksaan balas saksi hari ini, seba itu ramai pemimpin PKR yang turun kerana mereka tidak sabar untuk mendengar perbicaraan hari ini, tujuan mereka untuk mencari kelemahan kes ini.

Malang sekali, hajat mereka tak kesampain apabila Peguambela CIFUT BABI  iaitu Karpal Singh datang lewat dan minta untuk hakim ditukarkan!

Kalau dilihat alasan Karpal ni adalah tidak kuat dan semua orang tahu Utusan Malaysia hanay melaporkan apa yang dibicarakan di Mahkamah. Kenbanyakan pemimpin Pakatan Pembangkang terutama DAP dengan sengaja menyalahkan Utusan atas tujuan Politik. 

Kalau nak dikutkan dengan laporan dan fitnah yang dilakukan oleh portal dan bloggers Pakatan Pembangkang adalah lebih teruk lagi namun tiada sesiapa pun bising! Kenapa mereka minta supaya Hakim tersebut ditukarkan?

Bila terjadinya perkara sebegini maka ianya menimbulkan pertanyaan, apakah pihak Peguambela belum bersdia lagi untuk melakukan 'cross examination'? Dan ada juga yang percaya bahawa Peguambela percaya kepada segala testimoni yang diberi Saiful! Apa yang diceritakan Saiful adalah benar dan tepat memang susah hendak disangkal lagi!

Sememangnya Pendakwaraya dari awal lagi sudah pun membentangkan segala bukti dan hujah tentang kes ini, maka apa lagi yang menjadi penghalang untuk peguambela menangguhkan kes ini, tidak lain dan tidak bukan adalah kerana mereka tidak tahu bagaimana lagi untuk memusing atau memutar belit lagi akan kes ini!


Segala cerita mengenai KONSPIRASI TEORI dan macam-macam teori lagi sudah tidak boleh jalan lagi, pihak peguambela tahu yang mereka tidak cukup hujah untuk lawan kes ini dari aspek undang-undang, ingat Karpal dan kawan-kawannya bukan calang-calang peguam!

Mereka juga tahu kali ini Pendakwaraya sudah cukup bersedia menghadapi segala macam persoalan dari pihak Peguambela, ketakutan paling besar mereka adalah sekiranya pihak pembela terperangkap dalam segala macam perangkap yang telah dipasang oleh Pendakwaraya, kalau silap tanya soalan nanti takut semakin terbongkarlah kemungkaran Anwar!

Sesungguhnya pihak peguambela sudah tak tahu nak buat apa sekarang ni selain dari menangguhkan kes ini, mereka juga mengetahui segala bukti baik dari segi forensik mahupun bukti nyata serta segala hujah yang menyokong Pedakwaraya adalah kuat!

Hanya satu sebab untuk tangguhkan kes ini, mereka cuba menghidupkan gerakan Reformasi dan sekaligus untuk menimbulkan kekacauan supaya rakyat menjadi rimas, mereka sanggup lakukan apa saja demi untuk mengelakkan kes ini dari diteruskan! Inilah wajah sebenar CIFUT BABI AND THE GANG!

Di bawah ini, ada Hansard dari Parlimen yang telah diambil beberapa tahun dulu, persoalan yang timbul sekarang bagaimana seorang manusia yang pernah mengatakan CIFUT BABI sebagai Peliwat tetapi hari ini sedang membela orang tersebut? Saya rasa karpal kena jawab la ni kan?

Sila klik pada imej untuk membaca dengan jelas.









Bukti sudah jelas sekarang,sebab itu Karpal Singh minta Anwar Ibrahim bertaubat. Ini kerana dia tahu cerita sebenar.

Selepas Karpal Singh, orang kedua yang membuat tuduhan secara terbuka yang Anwar seorang peliwat adalah Ahli Parlimen Kubang Kerian pada masa itu,iaitu Hj Mohd Sabu. Secara terang-terangan dalam satu ceramah di Kubang Kerian pada bulan Ogos 1998, Mohd Sabu menggelarkan Anwar dengan gelaran 'Anwar Ibrahim Al-Juburi'.

Untuk mencapai 'klimaks' cerita ini,anda bolehlah merujuk kepada blog Unspinners.Anda padankan hansard parlimen di blog saya ini dengan apa yang dikatakan oleh Unspinners.Pasti akan akan mendapat 'kepuasan' cerita yang sebenar.(Rujukan,disini)

Terima kasih kerana sudi membaca dan sila berfikir.



* This article is the personal opinion of the writer or publication. The blog owner does not endorse the view unless specified.

No comments:

Post a Comment

Please do sign in as for anonymous comment will not be publish by owner...thanks...

1Malaysia (9) Abdullah Badawi (1) affair (1) Allah (8) Alliance (1) altantuya (1) alternative (1) Anwar Ibrahim (2) article 153 (5) australia (2) BN (13) boycott (1) british (1) bumi (2) chinese (2) clause 2.2 (3) colonial (1) constitution (10) danby (1) DAP (19) defense (1) discrimination (1) DNA (1) DPMM (1) DSAI (43) DSNR (5) economy (2) education (1) engine (1) F-5E/F (1) Father as cadet At King Edward VIII circa 1964 (1) FDI (1) financial (1) flotilla (3) gaza (1) Gerakan (1) Gobalakrisnana (1) harakah (1) Hulu Selangor (1) Ibrahim Ali (1) IDF (1) IMF (1) interfaith (1) Iraq (1) Islam (4) JJ (1) Johor (1) judge (2) KadirJasin (1) karpal (1) Kelantan (1) ketuanan (1) kiasu (1) KJ (5) Ku Li (1) Law (1) LGE (12) liberal (1) LKS (9) MACC (1) Mahathir (3) malay (22) Malaya (2) Malaysia (2) MCA (4) MCKK (1) meb (1) melayu (4) Mindef (1) MP (2) MPM (3) najib (5) Nasir Safar (1) nazri chief (1) Nazrin (1) NEM (3) NEP (21) nga (1) ngo (3) nik aziz (1) nizar (5) NKRA (2) nurul Izzah (1) nut graph (1) PAP (1) parliament (3) PAS (13) Pemuda (4) Penang (9) Perak (8) perkasa (11) Pete (1) petroleum (1) PKR (22) ponder (1) PR (29) Pulau Pinang (1) races (1) racist (3) reid (2) religion (1) reuters (1) rights (1) RLC (1) rmc (2) RMN (1) RPK (9) russia (1) sabah (1) saddam (1) sarawak (1) SBA (2) Singapore (2) sodomy (15) submarine (1) sukhoi (2) TAR (2) TDM (10) tony pua (1) TRH (1) TSMY (1) UMNO (29) USA (2) Utusan (1) vietnam (1) WMD (1) women (1) Zaid (1) Zambry (2) zulkifli nordin (7)

Search This Blog

Powered By Blogger